Cara Mudah Mengatasi Masalah Sukar Untuk Tidur Malam.

Masalah mereka yang sukar untuk tidur malam adalah satu masalah yang serius,kerana ini mungkin boleh menganggu pada mereka yang berkerja di awal pagi. Masalah sukar tidur malam ini juga ada yang mengatakan bahawa mereka mungkin terlalu stress dan kemungkinan ada jin dalam diri mereka.

Disini adalah satu perkongsian bagi mengatasi masalah sukar untuk tidur malam, ada beberapa tips untuk anda cuba tanpa perlu makan pil tidur.

Tak rugi pun untuk mencuba, mana tahu 4 cara ni berkesan. Bolehlah tidur nyenyak lepas ni dan tak lagi mengantuk time kerja pagi atau pada mereka yang masih belajar.

 

4 Cara mengatasi masalah sukar tidur malam.

 

1. Elak minum minuman berkafein

Kafein akan kekal dalam tubuh anda selama lebih kurang lapan jam. Jadi kalau nak minum kopi,necafe sebaiknya minum sebelum pukul 3 petang.

 

2. Jauhkan gadget dari tempat tidur anda

Lampu dari gadget-gadget anda itu akan menyekat hormon yang membantu anda untuk tidur.  Jangan usik telefon masa nak tidur.

 

3. Bersenam lebih awal

Boleh bersenam pada waktu malam tapi anda perlu merehatkan badan selama 3 jalan bagi menenangkan kembali tahap tubuh badan  dan juga bahagian sensitif anda. Kalau tak,nanti terkebil-kebil atas katil.

 

4. Loceng berbunyi, terus bangun

Elakkan dari snooze bila alarm berbunyi. Bangun sekejap, kemudian tidur semua tak bagus. Kunci jam pada waktu yang kamu perlu bangun. Set dalam otak untuk bangun tepat pada masa yang sepatutnya bangun.

 

Selamat mencuba

Be the first to comment on "Cara Mudah Mengatasi Masalah Sukar Untuk Tidur Malam."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*