Datuk Vida MARAH dengan Edry Gara-Gara Lagu I AM ME..

Setelah menenpa nama dalam bidang perniagaan kosmetik, Datuk Vida kini tela menceburi bidang baru iaitu bidang nyanyian. LAgi I AM ME nyanyian Datuk Vida bukan sahaja semakin meniti di bibir peminat malah telah menjadi fenomena dan viral di media sosial.

Namun begitu, disebalik kejayaan lagu tersebut, terdapat juga berita yang tidak enak yang kita dengar. Rupa-rupanya Datuk Vida tidak berpuas hati dengan Edry Abdul Halim yang juga merupakan komposer lagu tersebut mengenai hak cipta penulisa lirik lagu tersebut.

“Menurut sumber, lirik lagu tersebut dihasilkan bersama antara Datuk Vida dengan Edry. Namun begitu, apabila didaftarkan, lagu itu ciptaan sepenuhnya ole Edry”.

“Begitu juga dengan hak milik video klip. Datuk Vida ingin menampilkan klip video lagi I AM Me ke dalam channel youtub miliknya sendiri rupanyaia dimuat naik ke channel Youtube milik Kru Music.”

menurut sumber, hak milik lagu dan video klip sememangnya hak syarikat rakaman.

“Mungkin masalah ini ditimbulkan oleh orang terdekat dengan kedua-dua pihak yang tidak tahu bahawa Datuk Vida adalah artis naungan KRU, atau sebaliknya” katanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *