Nak Gear Automatik Tahan Lama? Ikuti langkah Mudah Ni.

Agak-agaknya korang rasa korang pakai gear automatik tu dah betul ke? Lagi-lagi kalau masa kat lampu isyarat. Kebiasaannya, ada orang akan masukkan gear ke Parking Mode. Nak tahu macam mana nak teka? Korang tengok ja kalau masa lampu isyarat dah warna hijau, akan ada sesetengah pemandu akan masukkan gear reverse barulah ke gear Drive.

 

Tahu tak dengan perlakuan tersebut, gear automatik akan cepat rosak. Ingat murah ke harga nak tukar benda tu?

 

Kali ni admin nak buat sedikit perkongsian mengenai cara pengendalian gear automatik dengan betul. Jom baca.

===================================================================

Sumber: FB Faten Raihanah

 

 

Sekian sahaja perkongsian kali ini. Semoga bermanfaat buat kita semua ye.

One Reply to “Nak Gear Automatik Tahan Lama? Ikuti langkah Mudah Ni.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *