Petua Atasi Bersin Dan Resdung Yang Teruk

Tidak semua orang yang mengalami masalah resdung ini, namun ada sesetengah orang bermasalah dengan resdung yang mereka alami. Orang yang mengalami resdung sahaja yang tahu betapa sensaranya kena masalah resdung ini lagi-lagi di waktu pagi. Bagi yang mengalami masalah ini, kegatalan muka, kepala ditambah dengan bersin berkali-kali serta tidak terkawal buat kita rasa resah dan tertekan dengan masalah dihadapi.

 

Petua ini agak mudah dan tidak memerlukan kos yang banyak untuk membuat rawatan resdung. Bahan yang diperlukan juga agak mudah kita dapati antara bahan yang diperlukan :

 

Bahan-bahannya

8 biji limau nipis.

10 helai daun pandan.

 

 

Cara menggunakannya.

 

1.  Hiris daun pandan seperti bunga rampai.

2. kemudian perahkan limau nipis kedalamnya.Gaulkan hingga rata dan sebati.

3. Sapukan pada keseluruhan muka terutamanya pada kawasan muka yang gatal. Biarkan seketika.

 

Jika petua ini bersesuain dengan anda, tak sampai lima minit, ulat resdung akan keluar melalui kulit muka anda. Kawasan yang banyak adalah melalui kening dan hidung.

 

baca disini: Tanda ada gangguan jin dalam badan kita

 

Amalkan petua ini dan jangan dihentikan sebaliknya lakukan petua ini berkali-kali. Sebaiknya dilakukan 3 kali seminggu supaya namapak cepat hasilnya. Antara waktu yang baik dilakukan adalah sekitar jam 10 pagi hingga 3 petang. Anggaran waktu ini dikatakan adalah waktu virus sedang aktif. jadi usahakan buat sekitar ini jika dapat dilakukan.

 

Jika waktu itu tidak dapat dilkukan, boleh juga dilakukan pada waktu yang malam. Campuran bahan ini juga boleh di simpan di peti ais tetapi keberkesanannya sedikit kurang berbanding yang masih baru.

 

Selamat mencuba, semoga berjaya mengatasi masalah bersin dan resdung ni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *